İki Belediye Başkanı AK Parti Rozeti Taktı

AK Parti’nin düzenlediği genişletilmiş toplantıda, daha önce farklı siyasi partilerde görev yapan iki belediye başkanı AK Parti’ye katıldı. Böylece yerel yönetimlerdeki siyasi dengeleri etkileyebilecek önemli bir gelişme yaşandı.

Rasim Arı, 31 Mart yerel seçimlerinde farklı bir siyasi parti çatısı altında seçilmiş, daha önce ise AK Parti’de siyaset yapmıştı. Son dönemde kulislerde Arı’nın yeniden AK Parti’ye döneceği yönündeki iddialar sıkça gündeme geliyordu.

Öte yandan, Mesut Özarslan da CHP’den ayrılmasının ardından siyasi geleceğiyle ilgili çeşitli değerlendirmelere konu olmuştu. Özarslan’ın AK Parti’ye katılacağı yönündeki iddialar son günlerde Ankara kulislerinde yoğun şekilde konuşuluyordu.

Rasim Arı Ve Mesut Özarslan Ak Parti’ye Katıldı Siyasette Dikkat Çeken Transfer2

Ekrem İmamoğlu’nun ‘Diploma İptali’ Davasında İstinaf Başvurusu Reddedildi
Ekrem İmamoğlu’nun ‘Diploma İptali’ Davasında İstinaf Başvurusu Reddedildi
İçeriği Görüntüle

Yerel Siyasette Yeni Dönem

Siyasi gözlemcilere göre söz konusu katılımlar, özellikle Ankara ve Nevşehir’de yerel yönetim dengeleri açısından yeni bir dönemin başlangıcı olabilir. AK Parti’nin yerel yönetimlerdeki temsil gücünü artırma stratejisinin bir parçası olarak değerlendirilen bu gelişme, önümüzdeki süreçte farklı siyasi geçişlerin de yaşanabileceği yorumlarına neden oldu.

AK Parti’nin Belediye Başkanlarıyla Güçlenme Hamlesi

Son dönemde farklı partilerden belediye başkanlarının AK Parti’ye katılması dikkat çekiyor. Bu kapsamda gerçekleşen son transferlerle birlikte partinin yerel yönetimlerdeki etkisini artırmayı hedeflediği değerlendiriliyor. Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılım sürecinde aktif rol aldığı belirtiliyor.